Güncel Haberler

AB’de Facebook ve Instagram kullanıcılarının ödeyeceği abonelik ücreti belli oldu

Meta’nın AB’deki kullanıcılara yönelik yeni reklamsız uygulama seçeneğinin detayları açıklandı.

REKLAM

Instagram ve Facebook gibi sosyal medya ağlarını bünyesinde barındıran Meta, Kasım ayından itibaren Avrupalı ​​kullanıcılara bu platformları reklamsız kullanmalarını sağlayacak ücretli abonelik seçeneği sunacağını duyurdu.

Meta, bu adımı Avrupa Birliği düzenlemelerine uyum sağlamak için attığını söyledi.

Uygulama kapsamında kişiselleştirilmiş ve hedefe yönelik reklamlar AB’deki kullanıcıların tercihi haline gelecek.

Yeni uygulama kapsamında Avrupa Birliği, Avrupa Ekonomik Alanı ve İsviçre’deki (bilgisayar kullananlar için) web kullanıcıları için aylık abonelik ücreti 9,99 euro olacak.

Şirketin basın bülteninde cep telefonu iOS ve Android kullanıcıları için de 12,99 euro olacak.

AB’de kişisel verilerin korunmasından sorumlu olan Avrupa Veri Koruma Kurulu (EDPB), geçen yılın sonlarında aldığı bir kararla Meta’nın kullanıcının izni olmadan kişiselleştirilmiş reklamlar gösteremeyeceğine karar vermişti.

Yani düzenlemede Meta’nın kullanıcıların “açık rızası” olmadan reklam yayınlayamayacağı vurgulanıyor.

AB, en son Mayıs ayında kişisel verileri aktardığı için Meta’ya 1,2 milyar avro para cezası vermişti.

Dünyanın en ünlü sosyal ağı, Avrupa Birliği’nin antitröst düzenleyicisinin baskısı altında.

Temmuz ayında Avrupa Birliği’nin en yüksek hukuki otoritesi olan Avrupa Adalet Divanı, Meta’nın Alman Rekabet Kurumu’nun kararına karşı açtığı davayı karara bağladı.

Lüksemburg mahkemesi Almanya’nın yanında yer aldı ve kararında şunu belirtti: “Bir ulusal rekabet kurumu, hakim durumun kötüye kullanılmasının incelenmesi bağlamında Genel Veri Koruma Yönetmeliği’nin ihlal edildiğini tespit edebilir”. Şunları beyan etti:

2019 yılında Alman rekabet kurumu, Facebook’un farklı platformlardan toplanan verileri hedefli reklamlarda kullanarak pazardaki hakim konumunu kötüye kullandığına ve Facebook’un kişisel veri politikalarına kısıtlamalar getirdiğine karar vermişti.

Almanya’nın kararında Facebook’un AB Genel Veri Koruma Yönetmeliği şartlarını ihlal ettiği belirlendi.

Avrupa Birliği şu ana kadar Meta’ya Instagram, WhatsApp ve Facebook hizmetlerinde veri ihlali nedeniyle yüz milyonlarca avro para cezası verdi.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu